طراحی وب سایت حرفه ای

English
فارسی
ثبت نام
ورود
امروز : جمعه ۴ خرداد ماه ۱۳۹۷
برچسب ها
گوگل - سنجیده - کسب و کار - رهبران بزرگ - سخنوری - عادات افراد موفق - قدرت کلام - اثربخشی - اثرگذاری - اصول رهبری - رهبری - رهبری موفق - فرهنگ سازمانی - موفقیت - یادگیری - یادکیری زبان - انگیزه - انگیزه زمانی - حرده فروشی - فروشگاه اینترنتی - فروشگاه آنلاین - اینترنتی - نوآوری - ایده جدید - ایده‌پردازی - ایده - حافظه - سلول حافظه - کارآفرینی - کسب نفع - مهارت گفتاری - گفتاری صحبت کردن - دورکاری - باهوش - افراد باهوش - خطای ذهنی - شخصیت - افراد ناموفق - شکست - استخدام - تایپو گرافیکی - هنر و گرافیک - گرافیک - گرافیک محیطی - چاپخانه - حجم کاری - کار - موسیقی - موسیقی و کار - مصاحبه - مصاحبه شغلی - کار درخانه - عکاسی 360 درجه - عکاسی از کالا - عکاسی از محصول - محصولات فروشگاهی - استرس - الکسای سایت - زیاد کردن الکسا - تجارت اینترنتی - طزاحی سایت - بازاریابی اینترنتی - بهینه سازی - طراحی سایت - طراحی وب سایت - SEO سایت - بهینه سازی سایت - SEO - نکاتی درباره طراحی سایت - توسعه سایت - چهارچوب سایت - مقالات طراحی وب سایت - وب سایت - تکنولوژی - فناوری - پهپاد - اینترنت - اعتیاد به اینترنت - کلاهبرداری اینترنتی - مقالات اینترنت - قواعد - اصول طراحی وب - اصول سایت - بهره روی - کسب وکار - تیتر مطالب - مطلب - مارکتینگ - تبلیغات آنلاین - تبلیغات کلیکی - شارژ درست موبایل - شارژ باطری - پیدایش اینترنت - ماکستون - مرورگر - شارژ موبایل - در شارژ ماندن - باتری موبایل - هکر - دومیلیون دلار - خودپرداز - برند - قلب مشتری - استبو جابز - تفکر مثبت - برنامه نویسی - زبان برنامه نویسی سخت - مقالات برنامه نویسی - دلایل یادگرفتن برنامه نویسی - اهمیت برنامه نویسی - بیسوادی دیجتنالی - بیسوادی ایترنتی - ترکیب رنگ - رنگبندی - اشتباهات در طراحی - عوامل موفقیت سایت - موفقیت سایت - نکات طراحی - فضای سفید - طراحی مسطح - مسطح - جاوا - زبان جاوا - برنامه نویسی جاوا - نکات موفقیت - موفقیت بدون مدرک - افراد موفق - لباس افراد موفق - لیست افراد موفق - ساعت کاری - ساعت کاری موفق - 8 ساعت کار
تایپوگرافی چیست؟
124 بازدید
شنبه ۲ مرداد ماه ۱۳۹۵
اندازه قلم :
طراحی وب سایت
تایپوگرافی چیست؟ تایپوگرافی اصطلاحی است که این روزها در مجامع هنری گرافیکی زیاد شنیده‌‌ می‌شود. گاهی آن را با خوشنویسی (کالیگرافی) اشتباه‌‌ می‌گیرند.  هرچند که استفاده از این تکنیک پیشینه حداقل ۵۰ ساله در ایران دارد. در تایپوگرافی خوانا بودن مهم است زیرا در زمینه‌ای استفاده‌‌ می‌شود که اطلاع رسانی وجه بارز آن است، ولی در خوشنویسی زیبایی در اولویت قرار دارد.
عقیده بر این است طراحان وظیفه انتقال ذهنیات خود و پیام موضوع را در طرح هایشان بر تصویر و حروف قرار‌‌ می‌دهند. اینک خط ، در روند تحولات جدید ، وظیفه خود را خوانایی و سهولت نگارش نمیداند و کم و بیش به فرمی زیبا تبدیل شده است که در درجه اول مفهوم نوشته را قبل از خوانده شدن ، بیان میکند.
در این دوره با رواج تایپوگرافی که سعی در تقویت ویژگی بصری حروف و نزدیک کردن نوشته به تصویر دارد ، برخی آن را با “خط نگاره” ، “خط نگاری” ، ” کالیگرافی” و “طراحی حروف” هم مسیر‌‌ می‌دانند. در حالی که تایپوگرافی ، اثری گرافیکی است که حروف، ساختار اصلی آن را تشکیل میدهد و از فونتهای موجود با دخل و تصرفاتی که در آنها برای کشف ویژگیهای بصری حروف انجام‌‌ می‌شود ، استفاده‌‌ می‌کند. اما طراحی حروف به معنای آنست که الفبایی را طراحی کنیم که قابلیت تایپ در موقعیتهای گوناگون را داشته باشد.
در حالی که تایپوگرافی هدف دیگری دارد ، برخلاف مسولیتی که در دنیای سنتی به خط واگذار شده بود تا با سهلترین و خواناترین صورت ، مفهوم خود را بیان نماید و در نگاه اول محتوا و مفهوم فرم یکجا به بیننده و خواننده القا شود.
اینک هنرمندان بدعت و شگفتی را به همراه زیبایی ، از اهداف مهم بصری تعیین کردهاند ، آنهم با سه اقدام مهم یعنی تغییر شکل در حروف (دفرماسیون) ، اغراق در حروف (اگزجریشن) و سادهسازی حروف (استیلزیشن) ، تا بتوانند زیبایی ، قدرت ارایه و روح تبلیغگرای آن را بالا ببرند.
تایپوگرافی
اما این روند در بعضی مواقع تا جایی پیش میرود که مانند نقاشی ، به حروف بعنوان فرم محض نگاه شده است. شاید این دید در نقاشی مشکلی نداشته باشد ، اما هنرمند گرافیست در روند کاربردهای روزمره ، زیبایی را باسودمندی وگویایی ترکیب میکند تا بتواند ذائقه بصری انبوه مخاطبان خود را که اغلب شهروندان معمولی هستند ، تغییر و ارتقا دهد. در این صورت است که بیننده و مخاطب با مشارکت فعال خود در فهم و خواندن خط جدید ، تلاشمی نماید و این یکی از مهم ترین ویژگی های تایپوگرافی در خط معاصر است.
در این دوره با رواج تایپوگرافی که سعی در تقویت ویژگی بصری حروف و نزدیک کردن نوشته به تصویر دارد ، برخی آن را با “خط نگاره” ، “خط نگاری” ، ” کالیگرافی” و “طراحی حروف” هم مسیر‌‌ می‌دانند. در حالی که تایپوگرافی ، اثری گرافیکی است که حروف، ساختار اصلی آن را تشکیل میدهد و از فونتهای موجود با دخل و تصرفاتی که در آنها برای کشف ویژگیهای بصری حروف انجام‌‌ می‌شود ، استفاده‌‌ می‌کند. اما طراحی حروف به معنای آنست که الفبایی را طراحی کنیم که قابلیت تایپ در موقعیتهای گوناگون را داشته باشد.
تحولات فرمی خط در ایران از سرلوحه های روزنامه‌ها شروع شد و خوشنویسان که در آن زمان عهدهدار طراحی عنوان نشریات بودند ، به این مهم آگاهی داشتند که با باید برای طراحی عنوان ، زبان بصری جدیدی خلق نمود. آنها از خطهایی چون طغری و نستعلیق برای نوشتن عنوان‌ها استفاده کردند و در ترکیب و نوع اتصالات آنها تغییراتی دادند. البته در پیشینه خوشنویسی ایران نمونه هایی از این گونه تلاش را به وفور‌‌ می‌توان در دوره های مختلف دید. تلاشی که برای ابداع شکلهای نوین و کشف ظرفیتهای بصری نوشتار انجام گرفته است و در آن خط و نقش به گونهای همساز درهم میآمیزند. طراحی عنوان ، نوعی ویترین و نمایانگر فضا و روحیه مطلب است که امروزه کمتر به آن توجه‌‌ می‌شود.
تایپوگرافی
از طرف دیگر ، شاید هدف اصلی تایپوگرافی ، سرعت بخشیدن به ارسال هرچه سریعتر پیام و برقراری ارتباط بصورت زبان بصری نسبت به نوشتار عادی باشد و مضمونی که از تایپوگرافی در اذهان جای گرفته ، آنست که حروف را بصورت درهم ریخته بر روی کار قرار گیرند. در صورتی که تایپوگرافی چنین نیست. تایپوگرافی به معنای کشف ارزشهای بصری حروف برای بیان مفهومی جدید است و شاید بدلیل آنکه حروف چاپی فارسی به اندازه کافی دارای تنوع قلم و کاراکتر نیست ، اهمیت هماهنگی شکل و حروف با موضوع ، در جامعه ما بدرستی شناخته نشده و کمتر کسی به این نکته توجه کردهاست.
ولی بطور طبیعی ، شکل حروف باید طوری انتخاب شود که دارای هماهنگی تصویری با محتوای آن باشد و در نتیجه درک مطلب برایش بهتر و مطبوعتر میشود. همان طوری که ” کیوستی واریس” چشمانداز فنلاند و گذشته آن را سرچشمه طراحی هنری و گرافیک فنلاند میداند ، ما نیز باید از جامعه و گذشته هنریمان تاثیر بگیریم.
تایپوگرافی فقط جابجا کردن خط کرسی حروف نیست و باید به ظرفیتهای حروف فارسی آشنا باشیم. حروف فارسی بخاطر فرم خاصی که دارد برخلاف حروف لاتین ، اگر فواصل بین حروف برداشته شود و بهم نزدیک یا به یکدیگر بچسبند ، خوانایی خود را از دست نداده و‌‌ می‌توان فرمهای  خاصی را از ترکیب فونتهای امروزی براساس ترکیبات خوشنویسی گذشته بدست آورد. باید به این نکته توجه داشت که الفبا و حروف بعنوان نمادهایی که عهدهدار بار فرهنگی و عاطفی هستند ، چیزی فراتر از نمایش الفبایی حروف هستند و این تجربیات برای حروفچینی صفحات نیست ، بلکه برای طراحی عنوان فیلم ، کتاب ، پوستر و . . . است.
ما برای رشد و پیشرفت تایپوگرافی باید با شناخت و توجه به ملاکهای زیباییشناسی این هنر بر پایه گرایشهای بومی و ملی ، آن را در فضایی جهانی جستجو کنیم و با فهم صحیح از هنر ایران ، بویژه خوشنویسی ، تایپوگرافی ایران را از تایپوگرافی غربی متمایز کنیم
اخبار تکنولوژی
مقالات
برای اطلاع از آخرین اخبار مشخصات خود را وارد کنید.
ایمیل
موبایل
شرکت طراح نرم افزار
شرکت طراح نرم افزار پیشگام از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی وب و برنامه نویسی با شرکت های دیگر آغاز نموده و در سال 1385 توانست با شماره ثبت 23483 فعالیت خود را با نام تجاری شرکت طراح نرم افزار پیشگام TNP  آغاز کند.
ارتباط با ما
دفتر مرکزی : تبریز - خیابان شریعتی جنوبی - بالاتر از تقاطع پاستور - پلاک 514 - طبقه اول

 
تلفن : 35578902 - 041
  35578903 - 041
شرکت طراح نرم افزار پیشگام طراحی وب سایت حرفه‌ای TNP Control Panel
Rated 4.5/4 based on 1 to 5
می خواهید عضو شوید؟
لطفاً نام کاربری و رمز عبور را به صورت صحیح وارد نمائید
عضو هستید؟
لطفاً نام کاربری و رمز عبور را به صورت صحیح وارد نمائید
رمز عبور را فراموش کرده ام
پشتیبانی آنلاین
شرکت طراح نرم افزار پیشگامشرکت طراح نرم افزار04135578902 tnp.co.irtnp.co.ir - فدح.زخ.هق - صصص.فدح.زخ.هق