طراحی وب سایت حرفه ای

English
فارسی
ثبت نام
ورود
امروز : پنج شنبه ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۷
تقویم
برچسب ها
روسیه - آمریکا - سوریه - تسلیحات - عربستان مناظره - هیلاری کلینتون - دونالد ترامپ - انتخابات آمریکا مایکروسافت - اپل - استراتژی سوریه - آمریکا - روسیه ایران - ایتالیا - مدیترانه - پایگاه نظامی 624283 آمریکا - عربستان - کنگره آمریکا - تروریسم - وتو یاهو - هک - ورایزون ایران - پول شویی - تروریسم - روحانی ماه سیاه - پدیده - ماه شیمون پرز - اسراییل دونالد ترامپ - کنگره آمریکا - سلاح هسته ای اوپک - بازار نفت - عربستان - ایران - تولید نفت - توافق مایکروسافت - میلیونر - ثروت ایران - اسرائیل - شیمون پرز - نتانیاهو یاهو - حمله سایبری - سرقت اطلاعات عربستان سعودی - حج - هزینه روادید - کسری بودجه ستاد اجرایی فرمان امام مایکروسافت - سرفیس فون - اپل - آیفون عربستان سعودی - آمریکا - ایران - خاورمیانه اینترنت اشیا - پردازش ابری - امنیت سایبری جان کری - هیلاری کلینتون - جایزه نوبل تکنولوژی - عکاسی - دوگ منوز عزاداری - زباله - محرم مناظره - معاون اول رییس جمهور - انتخابات آمریکا روسیه و سوریه - آمریکا و روسیه - سوریه عربستان سعودی - مانور - ایران - خلیج فارس گوگل - گوشی هوشمند - پیکسل روسیه و سوریه - آلمان - اتحادیه اروپا - تحریم اپل - دارایی - سهام ایران - آمریکا - سازمان تجارت جهانی ترکیه - آنکارا - انفجار عربستان - ایران - افغانستان دونالد ترامپ - رسوایی - ویدئو ایران - ژاپن - باستان شناسی دونالد ترامپ - حزب جمهوری خواه - فایل صوتی اسنپ - سرمایه گذاری - استارت آپ - ایران بز - اسپانیایی - مورسیایی - واردات پالم - مالزی - روحانی - واردات ایران - کره - تاسوعا - فوتبال مادر شهید - محرم - دفاع مقدس - دلتنگی ترکیه - رجب طیب اردوغان - حزب عدالت و توسعه باراک اوباما - برنامه هسته ای - 5+1 عربستان - یمن - صنعا لوزان - سوییس - مذاکرات - سوریه لوزان - سوریه - مذاکرات یمن - آمریکا - عربستان هیلاری کلینتون - برنامه هسته ای - حمله نظامی - ایران موصل - عراق - عملیات موصل - عراق - داعش شهید - جانباز - اعصاب و روان - یونس موصل - عملیات آزاد سازی - عراق هیلاری کلینتون - ایران - حسن روحانی موصل - عملیات آزاد سازی - پ ک ک - ترکیه - عراق خودروساز - ایین نامه - کیفیت - غیرقانونی - سایپا - ایران خودرو روسیه - سوریه - آمریکا - ژنو - قطعنامه - شورای امنیت عراق - موصل - عملیات آزاد سازی ایران - خاورمیانه - عربستان سعودی فانی - استعفا - نامه - استیضاح صندوق - ذخیره - فرهنگیان - تخلف مادر شهید - گمنام - برادر - عکس موصل - عراق - عملیات آزاد سازی فیش - نجومی - پزشک عراق - موصل - عملیات آزادسازی یمن - ایران - آمریکا میراث فرهنگی - گردشگری - گزینه - جایگزین - سلطانی فر موصل - عراق - عملیات آزادسازی ایران - اتحادیه اروپا - وزارت امور خارجه - بیانیه شهید - مجید پازوکی روسیه - آمریکا - جنگ جهانی سوم - پل کریچ ایران - خاورمیانه - مدیترانه - اسرائیل جان مرشایمر - آمریکا - روسیه - چین - قدرت های بزرگ - واقع گرایی ژولیان آسانژ - ویکی لیکس - آمریکا - خاورمیانه - سوریه سازمان ملل - حقوق بشر - عربستان تابناک - شورای نگهبان - عباسعلی کدخدایی - تأیید صلاحیت - رد صلاحیت - اعتبارنامه نمایندگان کوروش - پاسارگاد - روز - کورش بزرگ تابناک - سید حسن نصرالله - دبیرکل حزب الله - لبنان - انتخابات لبنان ایران - عربستان - امارات - لابی - آمریکا برجام - گزارش - مجلس موصل - عراق - ایران - ترکیه - حشد الشعبی جان مک کین - ابوبکر البغدادی - داعش - سوریه لبنان - انتخابات - میشل عون عملیات - محرم - شهید زین الدین - استراتژی - جنگ موصل - عراق - عملیات آزادسازی روسیه - سوریه - نظر سنجی آمریکا - ایران - هیلاری کلینتون - انتخابات آمریکا آمریکا - روسیه - سوریه - همکاری - نظر سنجی عراق - موصل - عملیات آزادسازی - ترکیه عربستان سعودی - سوئد - قرارداد - پروژه سیمون استفن والت - آمریکا - سوریه پلیس - تهران - راهور - مهماندار - حسینی ایران - برجام - توافق هسته ای - ترافیک هوایی روسیه - ناو جنگی - سوریه

تصمیم دوباره دولت برای سهمیه‌بندی بنزین و بازگشت کارت سوخت/ روزی 1000 میلیارد ریال سوخت قاچاق می‌شود!

پنج شنبه ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۷
اندازه قلم :

معلوم نیست وزارت نفت و دولت تدبیر و امید دقیقا چه کاری دارند می کنند! آنچه خیلی مبرهن و مشخص است این است که این دولت تا در جایی ضعفی مشاهد کرده است، بلافاصله بهترین اقدام را دست کرن در جیب مردم دانسته و نسبت به برداشت از جیب مردم اقدام کرده است. چرا در ارتباط با نرخ ارز اینقدر بی تدبیری شده که حالا هم سوخت، هم گوجه، هم سیب زمینی، هم کالاهای اساسی و هم سایر چیزها برای قاچاقچیان ارزشمند شده و تلاش دارند که نسبت به قاچاق این کالاها اقدام کنند.

روند تقاضای بنزین طی سال‌های 1375 تا 1385 همواره سیر صعودی داشت؛ به‌طوری که میزان مصرف روزانۀ از حدود 33 میلیون لیتر در سال 1375 به 73.6 میلیون لیتر در سال 1385 افزایش یافت. همین روند افزایشی مصرف منجر به روی آوردن کشور به واردات بنزین شد، تا جایی که افزایش سال به سال مصرف بنزین و اهمیت تامین این سوخت استراتژیک آمریکایی ها را به این فکر انداخت تا با تحریم کردن آن، کشور را از این ناحیه تحت فشار قرار دهند، لذا باید چاره ای برای کنترل مصرف و همچنین روی آوردن به تولید داخلی اندیشیده می شد.

به گزارش «»، با قوت گرفتن زمزمه های تصویب طرح تحریم فروش بنزین به ایران توسط آمریکا، موضوع سهمیه بندی بنزین با استفاده از کارت سوخت در قانون بودجۀ سال 1386 تصویب و از 6 تیرماه همان‌سال اجرا شد. به دلیل اینکه ارزان بودن سوخت در کشور ما باعث قاچاق بنزین می شد، با اجرا شدن این طرح، روند فزایندۀ قاچاق و مصرف متوقف شد و در نتیجه واردات بنزین کاهش یافت.

با روی کار آمدن دولت «حسن روحانی» پس از لغو نظام سهمیه‌بندی در خرداد 94 و احتمال از بین رفتن سامانۀ هوشمند سوخت، مجلس شورای اسلامی با تصویب بند «ح» تبصرۀ 14 در قانون بودجۀ سال 95، استفاده از کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین را الزامی کرد تا این طرح که مصرف بنزین در کشور را با حساب و کتاب کرده و جلوی بسیاری از سوء استفاده هایی که منجر به قاچاق این نوع سوخت ار مرزهای کشور می شود را گرفته، ادامه یابد، اما با روی کار آمدن مجلس دهم و تاکید وزارت نفت و دولت یازدهم این بند از قانون حذف شد.

پس از طرح مباحث بسیار در مورد استفاده از کارت سوخت برای کنترل میزان مصرف، برخی هزینه بر بودن استفاده از کارت سوخت و تحمیل هزینه های آن به دولت را عاملی برای حذف کارت سوخت عنوان کردند و در نهایت سوم شهریور 95 بود که مجلس شورای اسلامی با حذف بند ح تبصره 14 قانون بودجه 1395 به بحث‌های مربوط به حذف یا تداوم کارت سوخت پایان داد و رسما آن را از چرخه مصرف بنزین و گازوئیل حذف کرد.

در خصوص چرایی و دلایل مربوط به حذف کارت سوخت از چرخه مصرف بنزین و گازوئیل،«بیژن زنگنه» وزیر نفت اعلام کرد که « بهتر است یک چیز به شما بگویم، کاری که هیچ کس در دنیا انجام نمی دهد و تنها ما انجام می دهیم را باید به آن شک کنیم و بر عکس کاری که در همه جای دنیا انجام می شود را اگر انجام ندادیم نیز باید به آن شک کنیم. هیچ کس در دنیا از سامانه هوشمند سوخت استفاده نکرده است.»

جالب اینجاست که بر خلاف اظهارات و سخنان وزیر نفت استفاده از کارت سوخت در کشور به شدت جواب داده بود به طوری که رشد بنزین را مهار کرده و با وجود افزایش تعداد خودروها رشد مصرف بنزین در به اندازه قابل ملاحظه ای کاهش داده بود. بر اساس آمارهایی که ارائه شده «تقاضای سالیانه بنزین در زمان آغاز سهمیه بندی بنزین حدود 10 درصد بود که با اجرای سامانه هوشمند عرضه سوخت به کمتر از 2 درصد تنزل پیدا کرده است.»

حالا پس از گذشت 2 سال از حذف کارت سوخت خبر می رسد که میزان مصرف بنزین و گازوئیل در کشور رشد فراینده ای به خود گرفته و شیب آن به تندی در حال افزایش است. البته بخش قابل توجهی از این افزایش مطابق با اعلام نهادهای مسئول ناشی از قاچاق سوخت است. در سال جاری با وجود افزایش قابل توجه ظرفیت تولید بنزین در داخل کشور، مصرف این کالای استراتژیک به طرز عجیبی بالا رفته است که بررسی‌ها نشان می‌دهد دلیلی جز رونق گرفتن قاچاق ندارد.

همین موضوع باعث شده که خبرها حاکی از افزایش قیمت سوخت و همچنین راه اندازی دوباره سیستم استفاده از کارت سوخت باشد. آزمون و خطایی که بسیاری از کارشناسان در زمان تصمیم گیری دولت برای حذف این سیستم ناظر از چرخه مصرف سوخت در مورد آن تذکرات زیادی دادند و تاکید داشتند که جلوگیری از ادامه این سیستم نظارت بر چرخه مصرف سوخت تنها به دلیل آنکه یک ساز و کار بومی است و در دیگر نقاط دنیا استفاده نمی شود، منطقی نیست!

دولت تدبیر و امید پس از گذشت 5 سال از گذشت عمرش نشان داده که اتفاقا تنها چیزی که ندارد «تدبیر و امید» است! این دولت در عرصه جلوگیری از افزایش نرخ ارز به شدت ناکام و ناتوان بوده به صورتی که در طول 6 ماه ارزشش دارایی های مردم به یک چهارم کاهش پیدا کرده است و دولت در این بین تنها نظاره گر کاهش ارزش میزان دارایی های مردم بوده و هر از گاهی تصمیمات خلق الساعه ای گرفته است که عایدی آن تنها بدتر شدن اوضاع و شرایط بوده است.

حالا که یکی دیگر از تصمیمات عجولانه دولت تدبیر و امید منجر به افزایش میزان قاچاق سوخت به بین 20 تا 40 میلیون لیتر در روز شده است و خسارتی حدود ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰تومان بر کشور و مردم وارد می کند؛ تصمیم گرفته شده تا بار دیگر قیمت سوخت در کشور افزایش یافته و از طرفی سیستم بهره گیری از کارت سوخت احیاء شود تا شاید جلوی قاچاقچیانی که از جیب مردم بر می دارند و به کیسه شخصی و جیب کشورهای همسایه می ریزند، گرفته شود.

بنزین و گازوئیل سال‌هاست به علت ارزانی، از ایران به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود، اما امسال با افزایش قیمت ارز، فاصله قیمتی سوخت در داخل و خارج از کشور بشدت افزایش یافته و سود قاچاق سوخت را چند برابر کرده است. با رسیدن قیمت دلار به بالای 12- 13 هزار تومان، قاچاق بنزین لیتری هزار تومانی به کشورهای همسایه، جذاب‌تر و پرسودتر از همیشه شده‌است. به عنوان مثال، بنزین در ترکیه 14 هزار تومان است و انتقال هر لیتر بنزین به ترکیه، سود 13 برابری نصیب قاچاقچیان خواهد کرد.

وزیر نفت نیز اخیرا درباره قاچاق بنزین گفته  که «قاچاق فعال و زیاد شده است. این مختص قاچاقچی هم نیست، همه هستند!!!» معلوم نیست آقای وزیر منظورش از همه چه کسانی هستند؟ همچنین 19 شهریور ماه جانشین فرمانده ناجا از افزایش سه برابری کشف قاچاق سوخت به خارج از کشور خبر داده است. «سردار اسکندر مؤمنی» عنوان کرده که «کشفیات کالای قاچاق افزایش قابل توجهی داشته است و در پنج ماه نخست ارزش ریالی کالاهای قاچاق 75 درصد افزایش یافته است. قاچاق شامل ورود و هم خروج مانند سوخت است. کشفیات قاچاق سوخت سه برابر شده است.»

معلوم نیست وزارت نفت و دولت تدبیر و امید دقیقا چه کاری دارند می کنند! آنچه خیلی مبرهن و مشخص است این است که این دولت تا در جایی ضعفی مشاهد کرده است، بلافاصله بهترین اقدام را دست کرن در جیب مردم دانسته و نسبت به برداشت از جیب مردم اقدام کرده است. چرا در ارتباط با نرخ ارز اینقدر بی تدبیری شده که حالا هم سوخت، هم گوجه، هم سیب زمینی، هم کالاهای اساسی و هم سایر چیزها برای قاچاقچیان ارزشمند شده و تلاش دارند که نسبت به قاچاق این کالاها اقدام کنند.

دولت باید بجای دست کردن در جیب مردم بر افزایش بهره گیری از ابزارهای نظارتی تاکید می کرد نه اینکه در یک آزمون و خطای مشخص کارت سوخت را به بهانه ای غیر قابل قبول حذف کند و حالا بعد از دو سال بار دیگر تصمیم به گران کردن بنزین، سهمیه بندی و جلوگیری از قاچاق بگیرد. دولت باید در ارتباط با نرخ ارز برنامه های کاربردی تر ارائه می کرد تا جلوی تبدیل کردن کشور به بهشت قاچاقچیان را بگیرد و در جهت جلوگیری از کاهش ارزش دارایی های مردم گام بردارد. دولت و هزاران باید دیگر....

لطفاً در مورد اخبار فوق ستاره بدهید :
طراحی سایت تصمیم دوباره دولت برای سهمیه‌بندی بنزین و بازگشت کارت سوخت/ روزی 1000 میلیارد ریال سوخت قاچاق می‌شود! Rated 5 / 5 based on 1 reviews.
آیا این خبر از نظر شما خوب بود؟

اخبار تکنولوژی
مقالات
برای اطلاع از آخرین اخبار مشخصات خود را وارد کنید.
ایمیل
موبایل
شرکت طراح نرم افزار
شرکت طراح نرم افزار پیشگام از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه طراحی وب و برنامه نویسی با شرکت های دیگر آغاز نموده و در سال 1385 توانست با شماره ثبت 23483 فعالیت خود را با نام تجاری شرکت طراح نرم افزار پیشگام TNP  آغاز کند.
ارتباط با ما
دفتر مرکزی : تبریز - خیابان شریعتی جنوبی - بالاتر از تقاطع پاستور - پلاک 514 - طبقه اول

 
تلفن شرکت : 35578902 - 041
طراحی وب سایت 35578903 - 041
شرکت طراح نرم افزار پیشگام طراحی وب سایت حرفه‌ای TNP Control Panel
Rated 4.5/4 based on 1 to 5
می خواهید عضو شوید؟
لطفاً نام کاربری و رمز عبور را به صورت صحیح وارد نمائید
عضو هستید؟
لطفاً نام کاربری و رمز عبور را به صورت صحیح وارد نمائید
رمز عبور را فراموش کرده ام
پشتیبانی آنلاین
شرکت طراح نرم افزار پیشگامشرکت طراح نرم افزار04135578902 tnp.co.irtnp.co.ir - فدح.زخ.هق - صصص.فدح.زخ.هق